021 66629009

ارتباط با ما

-->
کابل های کواکسیال در واقع برای تبدیل سیگنال ها به داده های سازگار با تلویزیون به کار می روند تا یک تصویر مناسب و با بهترین کیفیت را ارائه دهند.
14 اردیبهشت

آیا کابل کواکسیال برای ماهواره مناسب است؟


کابل های کواکسیال در واقع برای تبدیل سیگنال ها به داده های سازگار با تلویزیون به کار می روند تا یک تصویر مناسب و با بهترین کیفیت را ارائه دهند. در برخی مواقع ممکن است که تصاویر تلویزیونی به خوبی دریافت نشده و همراه با مشکلاتی از قبیل نویز و توقف سیگنال دهی همراه باشند. کابل کواکسیال برای ماهواره موضوعی است که به بررسی آن می پردازیم. زیرا تاثیر زیادی در دریافت تصاویر با کیفیت دارد. بنابراین در این مطلب از امیرلایت همراه ما باشید تا کابل کواکسیال و کاربرد آن برای ماهواره ها را بررسی کنیم. 

کابل کواکسیال چه ویژگی هایی دارد؟

کابل کواکسیال چه ویژگی هایی دارد؟

 

کابل کواکسیال یکی از پر استفاده ترین و مهم ترین کابل ها و ابزار جهت انتقال داده ها در مصارف صنعتی، تجاری و خانگی بوده که متشکل از یک سری رشته سیم مسی به هم تابیده شده و یک غلاف است.کاربرد و کیفیت این کابل در واقع از مهم ترین ویژگی های آن به حساب می آید که سبب شده تا با استفاده از کابل کواکسیال برای ماهواره تصویری با کیفیت در کنار یک صدای خوب به کاربر ارائه داده شود.

آیا کابل کواکسیال برای ماهواره مناسب است؟

آیا کابل کواکسیال برای ماهواره مناسب است؟

حال شاید این سوال برای شما پیش بیاید که کابل کواکسیال برای ماهواره مناسب است و چه چیزی سبب شده تا این کابل برای این موضوع به کار برود؟ در واقع باید بیان کرد که کابل کواکسیال و انواع کابل آنتن بر اساس ویژگی هایی که دارند، دچار تضعیف سیگنال در فواصل طولانی نشده و می توانند نویز های موجود را نیز حذف کنند.

این کابل ها در مقابل سیگنال های مزاحم از داده ها محافظت کرده و در نهایت تصاویر با کیفیتی را ارائه می دهند. جنس هسته کابل های کواکسیال می تواند از مس، آهن و یا آلیاژ های مختلف باشد، اما در بین آن ها نوع مسی عملکرد بهتری دارد. این کابل ها که برای سیستم های آنالوگ و دیجیتال قابل استفاده اند، هزینه و مخارج نگهداری پایینی نیز دارند.

با بیان موارد بالا متوجه این موضوع شده اید که کابل کواکسیال برای ماهواره مناسب است چرا که با حذف نویز ها فضای کابل به دلیل ساختار چند لایه ای که دارد می تواند تصاویر با کیفیتی را ارائه دهد. یکی دیگر از دلایلی که سبب شده تا کابل کواکسیال برای ماهواره مناسب باشد، پشتیبانی آن از حداکثر پهنای باند 300 مگاهرتزی است.

مهم ترین نکات انتخاب بهترین کابل کواکسیال برای ماهواره

  • سیم تلویزیون دارای امپدانس 75 اهم بوده، در نتیجه برای دریافت تصاویر با کیفیت هنگام تهیه کابل باید توجه داشته باشید که با این امپدانس سازگار و ترجیحا همان 75 اهم باشد.
  • کابل های کواکسیال با قطر کمتر از 6 میلی متر، دارای ساختاری شکننده بوده و بسیار نازک هستند اما علارغم این موارد در انتقال تصاویر در مسافت های کمتر از 5 متر مناسب بوده و بهتر عمل می کنند. کابل هایی با ضخامت بالا این قابلیت را دارند تا در فواصل بسیار طولانی و حتی بالای 15 متر کیفیت تصویر را به خوبی حفظ کنند اما به همان نسبت هزینه آن بالاتر می رود.
  • یکی از پارامترهایی که در کیفیت نهایی تصویر تاثیر بسیار زیادی دارد، ضریب محافظ سیم بوده که در هنگام خرید باید توجه داشته باشید این فاکتور از 90 دسی بل کمتر نباشد.
  • کابل های کواکسیال مناسب مصارف خانگی معمولا دارای انعطاف بالایی هستند اما در صورت خم کردن روی سطح بیرونی آن ها نشانی از چروک باقی نمی ماند. پس توجه داشته باشید در صورتی که چروک ایجاد شده به روی کابل از بین نرفت، احتمال فیک و تقلبی بودن کابل زیاد است.
  • یکی از مهم ترین فاکتور های موثر روی کیفیت نهایی تصاویر دریافتی، طول کابل کواکسیال برای ماهواره است. معمولا در تلویزیون های ماهواره ای فاصله مورد نیاز از 5 متر کمتر است. اما در صورتی که این فاصله بیشتر از 5 متر باشد، بهتر است کابلی تهیه شود که عملکرد بهتری در فواصل بلندتر داشته باشد.

مزایای استفاده از کابل کواکسیال برای ماهواره

مزایای استفاده از کابل کواکسیال برای ماهواره

استفاده از کابل کواکسیال برای ماهواره دارای مزایای متعددی است که در این بخش از مقاله به بیان تعدادی از این ویژگی ها که سبب پرکاربرد شدن کابل کواکسیال برای ماهواره شده است می پردازیم:

  • اولین و مهم ترین مزیت کابل کواکسیال حذف کردن نویز ها و سیگنال های مزاحمی است که وجود دارد و در نهایت سبب می شود تا یک تصویر با کیفیت به کاربر ارائه شود.
  • از آن جایی که کابل کواکسیال برای مسافت های طولانی بسیار مناسب است در نتیجه دچار افت کیفیت نمی شود و همین موضوع در کیفیت ارائه تصویر نهایی تاثیر گذار است.
  • کابل کواکسیال از حداکثر پهنای باند تا 300 مگاهرتز پشتیبانی کرده و علاوه بر آن برای هر دو سیستم دیجیتال و آنالوگ مورد استفاده قرار می گیرد.
  • یکی دیگر از مزایای این کابل ها هزینه نگهداری پایین آن هاست، هر چند به دلیل نصب کمی دشوارشان هزینه نصب نسبتا بالایی دارند.
  • این کابل ها برای انتقال داده با فرکانس های بالا به کار می روند که همین موضوع از دیگر مزایای آن ها به حساب می آید.
  • جنس هسته کابل های کواکسیال می تواند از مس، آهن و سایر آلیاژ های مختلف باشد، اما توجه داشته باشید که کابل هایی با هادی مسی مطمئن تر عمل کرده و تصاویر با کیفیت بالا و بدون افت سیگنال به کاربر ارائه می دهند.

سخن پایانی

در واقع می توان گفت بهترین کابل آنتن ماهواره کابلی است که بتواند نیاز های کاربر را برطرف کرده و مطابق با نیاز آن باشد. طول کابل، امپدانس، قطر و ... از مجموعه عواملی هستند که می تواند در کیفیت تصاویر دریافتی تاثیر گذار باشند. کابل کواکسیال برای ماهواره یکی از بهترین کابل های موجود است که با بررسی انواع آن ها و نکات لازم هنگام خرید می توانید یک کابل مناسب تهیه کرده و در نهایت تصاویر با کیفیت و بدون هیچ گونه اختلالی داشته باشید.
 

برچسب ها

تماس با کارشناسان