021 66629009

ارتباط با ما

-->
امواج تلویزیونی در قالب صدا و نور در فضا به وسیله فرستنده منتشر می شوند و از طرف دیگر این امواج توسط آنتن دریافت شده و آن ها را به طریقی که تلویزیون قادر به دریافت آن باشد تبدیل می کند
20 اردیبهشت

بهترین کابل آنتن برای تلویزیون کدام است؟

سیگنال های تلویزیونی به واسطه امواج منتشر شده که برای دریافت آن ها از آنتن استفاده می شود، اما انتخاب بهترین کابل آنتن برای تلویزیون می تواند تاثیر به سزایی در کیفیت تصاویر دریافتی داشته باشند. از این رو در این مقاله از امیرلایت قصد داریم چگونگی تعیین بهترین کابل آنتن برای تلویزیون و بیان نکات و موارد مهم در رابطه با آن را بررسی کنیم.  

استاندارد های کابل آنتن مناسب برای تلویزیون چیست؟

استاندارد های کابل آنتن مناسب برای تلویزیون چیست؟

امواج تلویزیونی در قالب صدا و نور در فضا به وسیله فرستنده منتشر می شوند و از طرف دیگر این امواج توسط آنتن دریافت شده و آن ها را به طریقی که تلویزیون قادر به دریافت آن باشد تبدیل می کند. بنابر این می توان گفت بهترین کابل آنتن برای تلویزیون و کابل های به کار رفته در آنتن بهتر است که از نوع کابل های انتقال دهنده سیگنال RF باشند.

از آن جایی که کابل کواکسیال برای انتقال سیگنال های ویدیویی از طریق آنتن مناسب ترین انتخاب هستند، می توان گفت بهترین کابل آنتن برای تلویزیون و متداول ترین کابل در سیم کشی های آنتن ها به حساب می آیند. البته لازم به ذکر است که نوع و مقاومت اسمی کابل از استاندارد های کابل آنتن مناسب برای تلویزیون بوده که در انتخاب آن موثر است.

توجه داشته باشید که تمامی کابل های کواکسیال دارای قابلیت اتصال به آنتن نبوده و برای این کار معمولا کابل هایی که دارای مقاومت اسمی 75 اهم هستند، انتخاب می شوند. از دیگر استاندارد های کابل آنتن مناسب برای تلویزیون می توان به ضخامت عایق و همینطور قطر رسانی مرکزی در این کابل ها اشاره کرد.

برای خرید کابل آنتن برای تلویزیون باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

جهت خرید بهترین کابل آنتن برای تلویزیون باید به یک سری نکات توجه داشت و هنگام خرید آن ها را رعایت کرد. مورد اول جنس شیلد کابل بوده که بهتر است از جنس مسی باشد. روکش این کابل ها نیز باید از مواد مرغوبی تهیه شود، رسانای مرکزی آن باید از جنس مس خالص باشد و به صورت کلی برای فاصله های زیاد کابل های Rg6 استفاده می شوند.

جنس روکش کابل حتما باید از مواد مرغوب و درجه یک تهیه شود، چرا که این موضوع می تواند در افزایش طول عمر و دوام کابل کمک زیادی کند. توجه داشته باشید که اگر جنس این روکش ها بی کیفیت باشد، خاصیت پوشش خود را در مدت زمان کوتاهی از دست داده و گزینه مناسبی برای این کار به حساب نمی آیند.

میزان از دست دادن سیگنال یکی دیگر از فاکتور های مهم در انتخاب بهترین کابل آنتن برای تلویزیون است. ارزیابی این فاکتور بدین گونه است که هر چقدر میزان آن افزایش پیدا کند بدیهی است که کیفیت سیگنال دریافتی نیز کاهش یابد. ضخامت کابل نیز می تواند تعیین کننده مناسب بودن یک کابل باشد و ضخامت استاندارد 22 awg است.

برای تلویزیون چه کابل آنتنی استفاده کنیم؟

برای تلویزیون چه کابل آنتنی استفاده کنیم؟

آنتن تلویزیون بدین گونه عمل می کند که سیگنال های ویدیویی را به تلویزیون ارسال کرده و آن ها را در قالب یک سری تصاویر با کیفیت به کاربر ارائه دهد. از این رو بهتر است که از کابل های انتقال دهنده سیگنال ها RF در آنتن ها استفاده شود. مناسب ترین و بهترین کابل آنتن برای تلویزیون کابل کواکسیال بوده که می توان گفت پرکاربرد ترین و متداول ترین کابل برای این کاربرد است.

لازم به ذکر است که هر نوع کابل کواکسیالی قابلیت اتصال به آنتن را نداشته و معمولا کابل هایی برای این کار انتخاب می شوند که دارای مقاومت اسمی 75 اهم باشند. از طرفی ویژگی های متفاوت فیزیکی و الکتریکی همین کابل ها در کاربری آن ها موثر است و این موضوع سبب شده تا انواع مختلفی کابل کواکسیال برای کابل کشی آنتن تلویزیون مورد استفاده قرار بگیرد.

در ادامه به معرفی تعدادی از متداول ترین و پرکاربرد ترین کابل های کواکسیال می پردازیم که می توان گفت بهترین کابل آنتن برای تلویزیون محسوب می شوند.

  • کابل RG59/U

هادی این نوع کابل های از جنس مس یا آلومینیوم با روکش مسی بوده که کاربری آن ها اغلب برای آنتن های آنالوگ خانگی و همینطور دوربین های مدار بسته با برد کوتاه است. 

کابل RG-59

کابل RG6/U

کابل های RG6/U که اغلب برای اتصال آنتن های دیجیتال خانگی به کار می روند دارای رسانای فلزی با روکش مسی بوده که در کابل کشی آنتن های مرکزی آپارتمان نیز استفاده می شوند.

 

  • کابل RG11/U

این نوع کابل ها از نظر کارکرد شباهت زیادی با کابل های RG6/U داشته و در کابل کشی آنتن مرکزی انتقال سیگنال ها دور برد نیز می توان از آن ها استفاده کرد.

نکات اساسی در نصب کابل آنتن برای تلویزیون

نکات اساسی در نصب کابل آنتن برای تلویزیون

کابل کشی و نصب بهترین کابل آنتن برای تلویزیون تقریبا کار آسانی بوده و می توان گفت هر کسی قادر به انجام این کار است، اما اولین نکته ای که در رابطه با انجام آن وجود دارد این است که به کمی دانش فنی نیاز دارد. از این رو اگر استعدادی در این زمینه ندارید و یا اهل انجام کار های فنی نیستید، توصیه می شود که از یک متخصص کمک بگیرید.

نکته دیگری که در این رابطه وجود دارد، آشنایی با نوع آنتن است، چرا که برخی از آنتن ها نیاز به مدرک فنی به خصوصی دارند و هر فردی نمی تواند نصب آن ها را انجام دهد. اما اگر قادر به انجام این کار هستید، سومین نکته ای که در رابطه با آن وجود دارد این است که سیم ارت را برای کنترل جریان های ناخواسته در نظر بگیرید و ایمنی کار را در ارتفاع رعایت کنید.

اما توجه داشته باشید که چالش برانگیز ترین بخش انجام این فرآیند، فرستادن کابل کواکسیال به سمت تلویزیون است. در صورتی که آشنایی نسبی به بنایی و اجرای سیم توکار داشته باشید، می توانید تلویزیون خود را با اتصال یک سوکت دیواری به کابل آنتن وصل کنید. اما در غیر این صورت می توانید کابل را از بام به سمت پنجره خانه ارسال کنید.

سخن پایانی

کابل های آنتن متشکل از بخش های مختلفی بوده و به صورت کلی قابلیت انتقال سیگنال ها از آنتن به سمت تلویزیون را دارند. اما باید توجه داشته باشید که در انتخاب بهترین کابل آنتن برای تلویزیون به اجزای تشکیل دهنده آن که رسانا یکی از اصلی ترین آن هاست، دقت کنید. جنس این قسمت معمولا باید از مس باشد تا انعطاف پذیری مورد نیاز و بالایی را جهت کابل کشی داشته باشد، چرا که در غیر این صورت گزینه مناسبی به حساب نمی آید و نمی تواند وظیفه اصلی خود که انتقال و هدایت سیگنال های ویدیویی است را انجام دهد.
 

برچسب ها

تماس با کارشناسان