021 66629009

ارتباط با ما

-->
کابل کواکسیال در برابر پیچ خوردگی و تا خوردگی مقاوم بوده و میدان مغناطیسی آن تنها مربوط به فضای بین رسانه های خارجی و داخلی است.
11 اردیبهشت

نکات کلیدی در خرید کابل کواکسیال

با توجه به اهمیت انتقال داده ها و اطلاعات مورد نیاز به وسیله گیرنده ها و فرستنده های مختلف، توجه به راهنمای خرید کابل کواکسیال از اهمیت بالایی برخوردار است. برای اینکه در کاربرد کابل خریداری شده با مشکل مواجه نشوید، بهتر است با نکات کلیدی خرید این دسته از کابل ها آشنا شوید. در این مطلب از امیرلایت ضمن بررسی نکات کلیدی خرید این محصول، شما را با مزایای استفاده از انواع کابل کواکسیال آشنا می کنیم.

مزایای استفاده از کابل کواکسیال چیست؟

مزایای استفاده از کابل کواکسیال چیست؟

به عنوان مهم ترین بخش در راهنمای خرید کابل کواکسیال می‌ توان به بررسی مزایای تهیه این محصول اشاره کرد. کابل کواکسیال یکی از متداول ترین ابزارها برای انتقال داده و اطلاعات است که کاربرد وسیعی در صنایع مختلف و منازل دارد. این کابل قابلیت اعتماد بالایی داشته و از ظرفیت انتقال مناسبی برخوردار است. از این رو دوام و پایداری خوبی دارد و حداکثر پهنای باند آن ۳۰۰ مگاهرتز است. 

یکی از نکات مهم راهنمای خرید کابل کواکسیال مربوط به پایین بودن مخارج نگهداری آن است. این محصول در زمان توسعه هزینه کمی دارد و در سیستم های آنالوگ و دیجیتال قابل استفاده است. همچنین پهنای باند نسبتا وسیعی داشته و می تواند در بیشتر سرویس های مخابراتی شامل تله کنفرانس صوتی و تصویری مورد استفاده قرار بگیرد. البته به عناصر خاصی برای انشعابات خود احتیاج دارد و ممکن است مخارج نصب آن اندکی بالا باشد.

در واقع این کابل یک انتخاب عالی برای انتقال داده در مسیر های کوتاه است و تنوع بالایی دارد. از این رو برای انواع سیستم های الکتریکی مناسب است و تا حد زیادی تداخلات امواج و نویزها را از بین می برد. از طرفی انعطاف پذیری بالایی داشته و از قیمت مناسبی برخوردار است. همچنین کیفیت و کارایی بسیار خوبی دارد و امکان انتقال داده هایی با حجم بالا را فراهم می کند. 

کابل کواکسیال در برابر پیچ خوردگی و تا خوردگی مقاوم بوده و میدان مغناطیسی آن تنها مربوط به فضای بین رسانه های خارجی و داخلی است. همچنین بدون از دست دادن قدرت خود می تواند در کنار اجسام فلزی نصب شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

کابل کواکسیال چه برتری نسبت به دیگر کابل های موجود در بازار دارد؟

کابل کواکسیال چه برتری نسبت به دیگر کابل های موجود در بازار دارد؟

یکی از مهم ترین نکات راهنمای خرید کابل کواکسیال و انتخاب بهترین محصول، مربوط به مقایسه آن با دیگر محصولات مشابه است. در واقع این کابل نسبت به دیگر کابل ها برتری هایی دارد و انتخاب آن در اولویت است. این برتری ها جزء نقاط قوت انواع کابل کواکسیال محسوب می‌ شود و بررسی آن ها بسیار لازم و ضروری است.

همانطور که می دانید کابل ها بر اساس نوع استفاده تقسیم بندی می شوند. در این میان کابل های کواکسیال موارد استفاده گوناگونی دارند و برای تلویزیون، فیلم برداری، اینترنت و... به کار گرفته می شوند. 

کابل کواکسیال یا هم محور یکی از مهم ترین ابزارهای انتقال داده در صنایع است که کاربردهای خانگی نیز دارد. این کابل دارای یک رسانای داخلی است که توسط یک عایق منعطف پوشیده می شود. همچنین متشکل از یک کانال فیزیکی است که امکان انتقال سیگنال الکتریکی را فراهم می کند. این کانال علاوه بر داشتن رسانای فلزی، از یک لایه عایق و محافظ رسانا تشکیل شده و امکان بروز تداخلات را به حداقل می رساند.

کابل کواکسیال که برای انتقال امواج به کار گرفته می شود، اطلاعاتی مثل صدا و تصویر را در فواصل طولانی انتقال می دهد. از این رو در اتومبیل، تجهیزات پزشکی و نظامی، ماهواره، تلویزیون و... کاربرد دارد.

استاندارد های کابل کواکسیال در هنگام خرید کدامند؟

استاندارد های کابل کواکسیال در هنگام خرید کدامند؟

مهم ترین پارامترهای موثر در راهنمای خرید کابل کواکسیال مربوط به هادی، بافت، عایق و روکش است. هادی در کابل های کواکسیال به دو شکل تک رشته ای و چند رشته ای وجود دارد که از جنس مس، مس قلع اندود یا فولاد آبکاری شده با مس ساخته می شود. از طرفی کابل کواکسیال می تواند یک بافته، دو بافته یا سه بافته باشد و عایق معمولا از جنس پلی اتیلن است. روکش بیشتر کابل های کواکسیال نیز از جنس PVC است. 

به طور کلی در تولید این محصول توجه به مرکز بودن هادی، نبودن حباب در عایق، چسبیدن روکش به بافت و چسبندگی کامل هادی به عایق از اهمیت بالایی برخوردار است. مدل های مختلفی از کابل های کواکسیال با کاربرد هایی متنوع وجود دارد که بر اساس دو استاندارد جهانی به نام های JIS c 3501 و MIL-C-17 تولید می شوند. همچنین با حروف اختصاری RG شناخته می شوند و مقاومت بالایی در برابر اختلالات الکترومغناطیسی و نویز دارند. از طرفی هزینه پایینی داشته و از راه اندازی و پیکر بندی آسانی برخوردار هستند.

سخن پایانی

در این مقاله راهنمای خرید کابل کواکسیال را مورد بررسی قرار داده و شما را با مزایای استفاده از این محصول آشنا کردیم‌. بنابراین هنگام خرید این دسته از کابل ها به پارامتر هایی مانند هادی، بافت، عایق و روکش نیز توجه کنید. در پایان پیشنهاد می‌ کنیم با مراجعه به فروشگاه اینترنتی امیرلایت، مشخصات فنی موارد مختلف را مقایسه کرده و پس از انجام بررسی های مورد نظر نسبت به خرید بهترین محصول اقدام کنید. شما می توانید تمامی اطلاعات مورد نیاز درباره هر مدل از کابل های کواکسیال را در صفحه محصول مورد نظر ببینید و در این صورت تمام ویژگی ها را بررسی می کنید.
 

برچسب ها

تماس با کارشناسان