021 66629009

ارتباط با ما

-->
بهترین رنگ برای انتخاب کلید و پریز کدام است؟
29 بهمن

بهترین رنگ برای انتخاب کلید و پریز کدام است؟

بهترین رنگ برای انتخاب کلید و پریز کدام است؟ 

یکی از مهمترین تجهیزات ساختمان، کلیدها و پریزها هستند که از تنوع بالایی برخوردار بوده و کاربردهای گوناگونی دارند. این تجهیزات به راحتی قابل نصب بوده و اجرای آن ها در تمام ساختمان ها ضروری است. زیرا امکان برقراری جریان برق، روشن کردن لامپ، شارژ لوازم الکتریکی و... را فراهم کرده و کارایی زیادی دارند. 

در این میان انتخاب بهترین رنگ برای سفارش انواع کلید و پریز از اهمیت بالایی برخوردار بوده و در تکمیل دیزاین داخلی محیط نقش مهمی دارد. در ادامه ضمن بررسی تنوع  این تجهیزات، بهترین رنگ برای انتخاب کلید و پریز را به شما معرفی می‌ کنیم.

تنوع کلید و پریز ها

در گذشته تنوع کلید و پریزها کم بود اما امروزه امکان خرید طرح ها و مدل های مختلف فراهم شده است. در واقع مدل های گوناگون کلید و پریز مجهز به قابلیت های متعددی بوده و امکانات ویژه ای را ارائه می‌دهند. بنابراین پیش از انتخاب بهترین رنگ برای انتخاب کلید و پریز، توجه به بودجه، سلیقه و نیاز مشتری در اولویت است. 

در واقع کلید و پریزها نقش مهمی در طراحی دکوراسیون داخلی داشته و در مکان های مختلف قابل اجرا هستند. همچنین از کیفیت ساخت بالایی برخوردار بوده و مطابق با جدید ترین تکنولوژی های روز دنیا طراحی می‌شوند. این تجهیزات تنوع زیادی داشته و به صورت استاندارد ساخته می شوند. همچنین معمولا در رنگ های سفید و کرم تولید شده و قالب مربعی شکل دارند.

انواع مختلفی از کلید و پریز با متریال درجه یک در بازار به عرضه می‌رسند که معمولا از پلاستیک مرغوب ساخته شده اند. البته ممکن است مجهز به قاب هایی از جنس آلیاژ برنج نیز باشند. به هر صورت بهترین رنگ برای انتخاب کلید و پریز سفید است و در سفارش این محصول توجه به عدم تغییر رنگ از اهمیت بالایی برخوردار است. 

معمولا کلید و پریزها مقاومت بالایی داشته و به صورت شیک، ساده و زیبا طراحی می‌شوند. همچنین با ساختمان های مدرن یا کلاسیک هماهنگ بوده و می‌توانند دارای روکش های چرم، چوب، فلز یا حتی کریستال باشند. به هر صورت این تجهیزات با دیگر اجزای محیط هماهنگ بوده و به تکمیل و زیبا تر شدن دکوراسیون داخلی منزل، مغازه یا محل کار کمک زیادی می‌کنند.

توجه به محل قرارگیری کلید و پریزها

در کنار سفارش بهترین رنگ برای انتخاب کلید و پریز، توجه به محل قرارگیری این تجهیزات لازم و ضروری است. کلید و پریزها باید در مکان مناسبی نصب شده و به تعداد مورد نیاز فراهم شوند. همچنین نباید در ارتفاع خیلی بالا یا ارتفاع خیلی پایین اجرا شوند. 

به طور کلی در انتخاب انواع مختلفی از کلید و پریز، توجه به کاربری محیط بسیار مهم است. بنابراین در انتخاب محل قرارگیری کلید و پریز، بررسی نظر مشتری و مشورت با یک مهندس متخصص اهمیت بالایی دارد. در این میان موارد زیر نیازمند دقت و توجه بیشتری بوده و نکات مهمی محسوب می‌شوند:

•    بررسی ارتفاع نصب کلید و پریز
•    بررسی فاصله نصب پریز و کلید در ساختمان
•    بررسی فاصله کلید و پریز برق از لوله‌های آب و گاز
•    بررسی استاندارد ارتفاع و فاصله در راهرو‌ها، پارکینگ و حیاط

به طور کلی ارتفاع کلید های روشنایی باید ۱۱۰ تا ۱۲۰ سانتی متر باشد. از طرفی این ارتفاع برای پریزهای آشپزخانه، ۶۰ و ۱۲۰ سانتی متر است. همچنین ارتفاع مناسب پریزها در حمام ۱۲۰ سانتی متر و ارتفاع استاندارد کلید کولر آبی و گازی ۱۳۰ سانتی متر است. 

در واقع کلید و پریزها باید در یک راستا نصب شده و از ارتفاع یکسانی برخوردار باشند. در این میان معمولا پذیرایی مجهز به ۳ عدد پریز و اتاق خواب ها دارای ۲ عدد پریز هستند. البته تعداد این تجهیزات و خرید بهترین رنگ برای انتخاب کلید و پریز می‌تواند بسته به نظر مشتری تغییر کند.

توجه به دکوراسیون و رنگ وسایل منزل

به هنگام سفارش بهترین رنگ برای انتخاب کلید و پریزها، توجه به دکوراسیون و در نظر گرفتن رنگ وسایل منزل از اهمیت بالایی برخوردار است. به عنوان مثال لوازم آشپزخانه در رنگ های سفید، نقره ای و... تولید می‌ شوند. رنگ دیوارها نیز ممکن است سفید، کرم یا حتی طرحدار باشند. 

در این شرایط انتخاب یک رنگ خنثی که قابلیت هماهنگی با تمام اجزای محیط را داشته باشد در اولویت است. زیرا انتخاب صحیح کلید و پریز می‌تواند نقش مهمی در زیباتر کردن دکوراسیون داخلی ساختمان و دیزاین آن داشته باشد.
کارایی و زیبایی دائمی رنگ سفید

در انتخاب بهترین رنگ برای انتخاب کلید و پریز توجه به کارایی و زیبایی دائمی رنگ سفید از اهمیت بالایی برخوردار است. سفید یکی از زیباترین رنگ های خنثی است که با تمام اجزای محیط هماهنگ بوده و می‌تواند در تکمیل کردن دکوراسیون داخلی ساختمان نقش داشته باشد. همچنین بسیار کاربردی، شیک و منحصر به فرد است و انتخاب محبوب و پرطرفداری محسوب می‌شود. سادگی و کارایی رنگ سفید هیچ وقت قدیمی نشده و باعث ایجاد آرامش خاص و ماندگاری می‌شود. همچنین در بزرگ تر به نظر رسیدن اتاق موثر بوده و باعث ایجاد روشنایی بیشتر می‌شود.

سخن پایانی

در این مقاله تنوع مهم ترین تجهیزات کاربردی ساختمان را مورد بررسی قرار داده و شما را با بهترین رنگ برای انتخاب کلید و پریز آشنا کردیم. در پایان پیشنهاد می‌کنیم با مراجعه به فروشگاه اینترنتی امیرلایت، مدل های مختلف این محصول را مشاهده کرده و خدمات پس از فروش مناسبی را دریافت کنید.
 

برچسب ها

تماس با کارشناسان